St Patrick's Day

12 Mars 2011

St Patrick's Day ar en irlandsk hogtid och firas den 17 mars. I Chicago finns det ju inga amerikanare utan alla ar fran Polen, Irland, Italien, Sverige, Kroatien eller liknande. Detta for mig ar helt oforstaligt varfor alla skryter med att de kommer fran ett annat land nar de inte pratar spraket, vet vart i landet det harstammar fran, aldrig besokt landet, vet ngt om det eller ens vet hur de harstammar darifran. De flesta ar en halva det har, en fjardedel det har, och en fjardedel ngt annat, men alltid 0% amerikanare. Jag kan i och for sig forsta varfor de inte skryter med att vara amerikanare :)

Detta gor mig absolut ingenting nar det betyder att hela Chicago firar hogtider fran 15 olika lander varje ar. Ju fler desto roligare! :) St Patrick's Day ar en av dem dar alla Chicagos invanare blir irlandare for en dag. Inklusive jag!

Eftersom 17 mars ar en torsdag firades detta lordagen innan. Alarmet ringde klockan atta pa morgonen och dte var bara att slapa sig upp om vi skulle vara i downtown med ol i handen innan klockan nio. Eftersom vi alla ar lite morgontrotta var klockan narmare tio nar ni val stod I EN GRYMT LANG KO for att komma in pa puben. Manniskorna som redan kommit in var ganska bra pa lyset. Bakom oss ringlade The Chicago River som sakta men sakert fargades gron, som allt annat: ol, klader, dekorationer.



Detta fortsatte hela dagen och runt tre-tiden tog vi tåget till Wrigleville som ligger norr om downtown, ett par blocks från där jag och Vicky bor. Där mötte vi upp Tania och sen var det party igen ; )



Vid midnatt efter 14 timmars ihärdigt drickande var det dags att ge upp. Tur att St Patrick's Day bara händer en gång om året!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0