Sommartider


Söndag 12 Juni 2011

Morgonen började med fika i Bucktown med flickorna. Detta resultarade i en omgång Trivial Pursuit framför ett Nintendo 8bits. Gud vad jag älskar detta retro samhälle. Tyvärr var varken våra språkkunskaper eller vårt intellekt på topp. Killen som satt och spelade Mario Bros hade svårt att hålla sig för skratt när vi försökte uttalla Winter Solstice, eller när Vicky misstog Martin Luther King för Cinderella och sa att det var hon som var mugshot nummer xxxx och en gång sa I Have A Dream!

Dagen fortsatte i Andersonville där det var Midsummer street fest (gatufestival). Tyvärr fanns där inget svenskt alls förutom jag. Inga köttbullar eller ål för mig. Fick nöja mig med grillspett och sangria. Fast lika glad är jag för det, men gladast är nog räven . . .

 


Måndag 13 Juni 2011

Dagen spenderades i Millenuim Park på Family Fun Day. Jag hade inga ungar eftersom dessa höll till i skolan men Vicky & Tania kom med sina. Utan att tänka mig för bestämde jag mig för att hålla i ormen som Ove Sandström-killen hade med sig. När jag väl kom på att jag lider av enorm ormskräck var det redan försent. Ormen satt ringlad runt armen och kändes faktist inte så skräckinjagande ut längre. Förmodligen eftersom Claire 4 år satt och klappade en stor, tjock gul orm och tyckte livet var lajbans.




På kvällen tog jag med mig tvillingarna till Millennium Park. Varje måndagkväll har de gratis konsert där, och ville inte missa den bara för jag jobbar ; ) Med ryggsäcken full av jellybeans satte vi oss på tåget downtown. En lugn och skön kväll med bra musik. Cameron höll på att somna och Maya sprang runt som ett fyllo efter att ha käkat alldeles för mycket godis. Sugar rush deluxe. Bättre Au Pair får man leta efter ; )

     


Tisdag 14 Juni 2011

Ännu en underbar sommardag!! Vi tog bilen till Shedd Aquarium för att utnyttja Gratis-Inträde veckan. Tyvärr var man tvungen att betala för att se det roliga som pingvinerna och delfinshowen, men definitivt njutbart ändå. Svårt att klaga när man omges av fantastiska vänner.




Onsdag 15 Juni 2011

Skolavslutning! Wiieee!!! Tvillingarnas sista dag i skolan och vi fick komma och hälsa på och bli bjudna på picnic. Sommaren är officiellt här!! ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0