Lucy graduating DePaul


Fredag 11 Juni 2011

Lucy var nanny hos Familjen Khare innan mig. Hon har vart en kär vän från första stund, och hon har lärt mig alla knep med barnen, de bästa barerna, och introducerat mig till alla hennes galna vänner (inte lika galna som Lucy dock ; )

Efter 4 års hårt slit har hon nu tagit examen från DePaul, en av de bästa privatskolorna i Chicago. Detta skulle såklart firas med dunder och brak. . . . och alkohol. I examenspresent fick hon av mig ett presentkort till hennes favoritbar, ja det existerar faktist i detta landet, och en hemmagjord Frozen Strawberrie Daquiri.

     

Lucy är född i Mexico och hennes pappa, som endast pratar spanska, flög hit från Mexico City för att fira henne. Kvällen slutade med att Lucy's pappa och jag satt och diskuterade bla Tequila. Det är intressant hur språkkunskaperna sprudlar när man är onykter!

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0