Cubs vs Yankees


Fredag 17 Juni 2011

Dagen började vid 11 på morgonen då första ölen avnjöts på block partyt utanför Wrigley Field. Garrett, Rahul och jag skålade i Chicago Cubs ära. Därefter var det dags att för första gången prova the Chicago Hot Dog som serveras med senap, saltgurka, tomat, poppy seeds, salt, inlagd lök och INGEN ketchup!! Kulturella skillnader ser jag varje dag men beställer man en korv med bröd i Sverige är ju ketchup det enda som verkligen är givet att serveras på.

     

Vi mötte upp med Garrett's vän Eamonn och gick in tidigt för att kunna flörta till oss autografer av spelarna. Jag hade till och med en Cubs keps och en Yankees keps så det skulle se ut som jag stödde båda lagen . . . det blev inte charmade och vi fick inga autografer. Fast vi klagar inte så mycket efter att stå-upp komikern George Lopez satte sig framför oss och även gav oss gratis biljetter till showen. Livet kan vara underbart ibland!

       

Matchen spenderades med att fråga ut Garrett om reglerna och varför spelarna gjorde si och så, och självklart drack vi en massa också [öl] . . . solen gassade rakt på oss så det är ju viktigt att hålla sig hydrerad.

Chicago Cubs vann över New York Yankees, fast vid denna tidpunkten var det svårt att hålla fokus. Efter matchen mötte vi upp Garrett's kompisar och i vanlig Cubs-match tradition gå ut i Wrigleyville. Vilket betyder man går över gatan för att komma till närmsta pub, sen fortsätter man så tills det är dags att gå hem och däcka.

       

När denna tidpunkt för mig kom har jag inte riktigt 100% koll på . . . men det är sånt som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0