Weekend with Tania

14 Januari 2011

Jag har en vän vid namn Tania. Hon kommer ursprungligen från Ukraina och har vart au pair i Chicago i snart 1½ år. Hon är helt galen!! Det är därför jag tycker om henne så mycket! Ikväll var det planerat att jag skulle gå ut med Lucy & co och frågade om Tania ville följa med. Som tur var sa hon ja eftersom Lucy & co bestämde sig för att inte gå ut. Inte grät vi för det utan gick till the Pony Inn, en sportsbar som tydligen ska vara ganska bra. Det var den!!! Vi pratade med massa människor, hade grymt kul och gjorde narr av amerikanarna; Det är ju så enkelt!
Eftersom vi båda började jobba klockan 09.00 morgonen därefter skulle vi gå hem ganska tidigt. Detta hände INTE! Däremot ramlade jag in genom dörren vid 4.30 och Tania likaså. Ångest när jag ställde alarmet och insåg att jag skulle få nästan fyra timmars sömn. Tur att man är på detox så man slipper bakfylla iallafall. Värre för Tania som shottade Jameson och drack gin hela kvällen ; )



15 Januari 2011

Uppe med tuppen men inte så farligt trött. Cameron är sjuk och har feber så stannade mest hemma. Passar mig perfekt en dag som denna när man ligger efter lite med sömnen. Fast lite lek i snön måste man ändå ha ; )
Lördagskvällen spenderades i sängen med Tania och ett gäng filmer. Bästa rehab!

         


16 Januari 2011

Uppe långt innan tuppen och GRYMT trött! Idag ska Ebba döpas och vi ska vara i kyrkan klockan 10.30. Detta betyder att datorn behöver vara riggad med Skype 03.30am Chicago tid. Det var underbart att kunna delta i ceremonin även om det skedde på ett lite speciellt sätt. Nu är man en mycket stolt gudmor till världens vackraste lilla flicka; Ebba Kerstin Kristina Blom.

Efter ytterligare ett par timmars sömn var det tjejfrukost (fast det var lunchtid) här hemma med Tania & Lucy. Sen gick vi vidare till Schoolyard, en sportsbar, för att kolla på Bears matchen. Där mötte vi upp Garrett och hans kompisar. Det är definitvt en annorlunda upplevelse att dricka alkohol en söndagseftermiddag. Och amerikanarna skojar inte, de går ALL IN med drickat på Football Sundays; Sunday Funday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0