Harold Washington College

18 Januari 2011

Första dagen i skolan och något nervös. Harold Washington College ligger mitt i downtown och idag står det Fundamentals of Music på schemat. Läraren var lite flummig. Första lektionen plinkade han på gitarren och vi skulle lyssna efter om det var samma, lägre eller högre not han spelade. Jeeez, dagisnivå!!

19 Januari 2011

Amy, Rahul och alla ungarna har hög feber och är dunderförkylda. Bara vikingen som klarat sig!

Andra dagen i skolan och idag var det Piano. Läraren var inte i närheten så bra som Prof. Hoffmann i SF men det ska nog bli bra. Han tappar lätt tråden och komplicerar saker när han försöker förklara grejer. . . som jag och mamma ungefär ; )
Jag var till och med tvungen att sätta händerna för munnen för att kväva mitt skratt, flera gånger. Men med lite tur så kommer lektionerna till slut bli avancerade och utmanande nog. Annars kommer jag iallafall ha ännu ett A+ på mitt samlade betygsdokument till ingen nytta! ; )

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0