JULAFTON!!!!!!!!

Fredag 24 December - aka Julafton

Dagen började tiiiidigt (kl 07.00) med Skype med mamma, pappa, Linus & Kajsa. Sen tittade vi allihop på Kalle Anka. Efter det tittade jag på sista avsnittet av Julkalendern och öppnade min lucka. Jag åt pepparkakor och drack glögg medans jag väntade på att familjen skulle anlända till Olof & Eva.

Där blev det paketöppning och jag fick se Gustav & Ebba igen. Två paket hade hunnit komma fram till USA; pepparkakor, knäck och Bamsetidning från Bell och läppglans från Jimmy med namnet Blonde Bombshell, passande ; )

Sedan skypade vi hela eftermiddagen samtidigt som jag kokade julskinka. Jag ringde även till Familjen Nilsson i Immlen, önskade God Jul och skällde lite på Emelie för att hon träffade kille och struntade i Au Pair livet. ILLA! Men hon gottgjorde lite genom att berätta att julskinkan var mer än klar ; )

Plötsligt blev jag intagen i ett separat rum av Olof och Eva via Skype. De frågade om jag tillsammans med Linus kunde tänka mig att bli gudförälder till Ebba. Självklart började tårarna rinna . . . lite som nu när jag tänker på det. Jag har aldrig vart så stolt i mitt liv tror jag. Känner redan ett enormt ansvar och längtar ännu mer tills jag får träffa henne på riktigt!

Vid 4 pm Chicago tid var det dags att åka till kyrkan. Det kändes bra att vara där men grät lite för de pratade om familjen osv. Som tur var hade jag Amy bredvid mig att luta mig mot. Vi satt allra längst fram och de tände massa rökelse. Blev helt torr i halsen. Sedan var det dags för teater. Alla barnen i kyrkan fick vara med att berätta historien om Jesu födelse. Dylan räckte upp handen och var frivillig till att spela Josef. Hela familjen inklusive jag satt i bänken och bara gapade lika shockade allihop. Det är som att Linus plötsligt skulle be om att få ha folkdräkt på sig!
De var jätteduktiga allihop och Dylan höll Maria i handen. Tror han blev lite kär ; )

 

På kvällen ringde jag Lovisa & Elin eftersom de var de enda Julaftons-firare som var vakna. Dags att sova för imorrn är det julafton igen ; )

Kommentarer
Postat av: Sis

Vilken cliffhanger

2011-01-10 @ 15:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0