Christmas Day

Lördag 25 December - aka Christmas Day

Dylan kom ner överexalterad och ropade att tomten vart där. Han hade ätit upp kakorna, druckit all mjölk och lämnat massor med paket. Jag måste komma upp NUUU!!! Helt förstörd slääääpar jag mig upp ur sängen och sen upp för trappan.

Julklappsöppning sker lite annorlunda här än hemma. Hemma delas alla paketen först ut sen när alla fått sina, öppnar alla dem samtidigt. Till sist går man runt och tackar alla. Här öppnas en paket i taget, alla tittar på den personen som öppnar paketet och sen inför alla måste man tacka för det man fått. Sen delas nästa paket ut och samma procedur igen. TORTYR om man barn! Det hela tog ungefär tre timmar och barnen hade haft diverse meltdowns för de var hungriga, fick vänta så länge tills det var deras tur att öppna igen osv. Puuuh! Klockan är bara tio och jag är redan slut!

       

Efter julklappsöppning tog vi en promenad ute i snön och jag berättade hemma brukade vi göra likadant. Fast vi går runt sjön och sen hem, istället för runt kvarteret och sen in på Starbuck.

På kvällen var det dags för Svenskt Julbord med allt vad det innebär; Köttbullar, lax med gravlaxsås, olika sorters sill inklusive favoriten senapssill, ägghalvor med Kalles Kaviar, julskinka med sötstark senap, lussekatter och julmust. MUMMA!!

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0