ETA Chicago: 11 days and counting

Katy, den nya Au Pairen, ursprungligen från Tjeckien har flyttat in i The Swede-Inn och vi blev bundisar från början . . . att dela säng & täcke är en bra ice breaker! Hon har varit i Boston i ett år hos en underbar familj men kände att hon ville se något nytt. jag har inte haft hjärta att berätta för henne att hon hamnat hos första pris-tagarna för den mest dysfunktionella familjen någonsin.

Vi har delat med oss av våra erfarenheter och olika kulturer, och vad är mer svenskt än köttbullar med lingonsylt & brunsås?



Efter att ha introducerat detta plus mina frukostvanor med Wasa knäcke, leverpastej & inlagd gurka sa Katy: Do you eat pickles with everything? Svårt att förklara tjusningen med inlagd gurka.

Efter detta laddade Lovisa och jag inför vår FÖRSTA AMERIKANSKA HEMMAFEST! Inbjuden av en Rugbykille från min gamla pianoklass på San Mateo College hade inga som helst förväntningar. Ordern var: Kom när som helst efter 10. Vi landade med taxin utanför ett tomt & tyst radhus 22.30 mitt ute i ingenstans. 10 minuter senare var stället fullpackat med mestadels killar med medelålder 20 år. Lovisa var i himmelen!
Succé gjorde vi utan att anstränga oss. Citat från kvällen;

- Is there swedish exchange students in here?
- Lovisa? My brothers name is Luis, it's like the same but with an A
- I've heard there's two swedish exchange student's in here?!
- Hi! Josh. Nice to meet you. Eva? Elva? Jilva? Ava?
- Sweden? I'm half polish! No, i've never been. No, I don't speak polish. No, I don't know where in Polen.
- Are you from Sweden? That's awesome!
- Someone said there's swedish exchange students here!
- Ooh. So you're the swedish exchange students. I've heard about you!

Detta pågick hela kvällen, den ena värre än den andra. American Idiots, Hej kom och hjälp mig!

Det var underbart roligt och allt som man ser på amerikanska teen movies: Beer pong, flippy cup, marijuana, minderåriga, röda plastmuggar etc etc



Hemma 5.45 lördagmorgon. En lyckad kväll / natt / morgon ; )

Fotnot: Lovisa & jag höll oss långt borta från marijuanan!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Låter helfestligt =)

2010-10-26 @ 09:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0