Social Butterfly

19 November 2010

Eftersom jag så gott som inte känner någon häromkring än förutom familjen så har jag bestämt mig att ta varje chans jag får att börja prata med nya människor. Även om de inte verkar vara någon som jag normalt skulle umgås med så är det bättre än att inte umgås med någon alls. Nyckelordet är nätverka: Chansen finns ju att de har andra vänner som skulle passa mig bättre. Och min sociala förmåga har det aldrig varit något fel på ; )

På kvällen hade vi middag med Lilita och efter det följde jag med ut med Garrett och company. G pekade ut Curtis Granderson som spelar i NY Yankees och jag blev medtvingad på bild; mitt första kändismöte sen i Chi Town.

 

20 November 2010

Helkväll med tjejerna inplanerad. Lucy, den föredetta babysittern drog med mig ut med sina tjejkompisar. Det var enormt roligt att umgås med amerikanska tjejer, och helt ärligt kan jag än så länge inte hitta några större skillnader från svenskar förutom att de var grymt mycket mer öppna och sociala ä en normal tråkig Svensson-tjej. En underbar kväll ledde till en underbar natt och morgon; Kom hem klockan 06. Puuuh, morgondagen kommer bli tuff.



21 November

Efter att ha sovit knappt två timmar väcktes jag av tre små livliga monster stojandes på våningen ovanför. . . Jag till slut upp med sömnen och avverkade 7 avsnitt av Cougar Town. Vid två-tiden mötte jag upp Ludvig och ett par andra au pairer vid namn Victoria (Argentina), Silvana och Jano (Tyskland) i downtown för lunch, shopping och språkliga missförstånd ; )

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0