ETA Chicago: 6 days and counting

27 Oktober 2010


Sista dagen i skolan! Lektionen började med att jag höll en presentation om Schlagermusik, Eurovision & Melodifestivalen. Jag öppnade såklart med; Jag ska prata om ABBA musik typ. Då var alla med på noterna ; ) Min första presentation på engelska! Det var lite pirrigt men det gick förvånansvärt bra, särkilt med tanke på att jag inte övat något alls. Alla var positivt inställda och jag lyckades svara på allas frågor utan problem.

Efter det var det dags för duettspelande med Kevin. Vi speade Take me out to the ballgame, vilket är en klassiker tydligen och handlar om baseball. Aldrig hört den innan men det gick bra ändå.

När lektionen började närma sig sitt slut tog vpr pianolärare fram ett paket och kort som alla i klassen skrivit på. Alla hade varsin personlig hälsning och jag fick pianoböcker som present så jag inte skulle sluta spela. Jag min lipsill blev helt rörd och började gråta.
                
                             Underbara Piano II och Professor Hoffman





På eftermiddagen träffade jag upp Stig, pappas barndomskompis, och hans mamma och syster. Det var jättekul! Det blandade amerikanska och göteborska om vart annat och pratade om när pappa & stig var små och vilka andra de brukade leka med. De två timmarna flög förbi, och var sen tvungen att skynda mig hem till jobb.

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0