Diwali - Celebration of Lights


Vaknade klockan sju i morse av att barnen härjade i köket. Det betyder att klockan bara är fem på morgonen i San Francisco, puuuuuh! Alldeles för tidigt för mig. Släpade mig upp till ovanvåningen och var ganska tyst och asocial tills min hjärna vaknat och jag fått i mig lite näring.

Jag földe med Amy och lämnade barnen i skolan. Sen åkte vi till posten och hämtade mina två vinterkappor som underbara mamma & pappa skickat till mig. VÄLBEHÖVLIGT! Jag tycker redan det är kallt och det var 14 grader varmt. Det kommer bli en lååång och kall vinter!

När vi kom hem var det dags för att packa upp mina tre giganstiska resväskor. Det tog sin tid men nu är allt på plats och rummet är jättefint. Trots att jag hade ett helt eget litet hus innan trivs jag jättebra att bo som jag bor. Det är så familjärt och barnen kan gå vart de vill utan att någon ska komma vilse bland miljontals rum som aldrig används.

På eftermiddagen åkte jag med Lucy som är, eller ska bli, deras gamla baby sitter, jag ska ju ta över. Vi hämtade upp alla tre barnen från skolan och var på väg till Dylans tennislektion, men han var för trött så vi åkte hem istället så han fick ta en nap. Jag målade naglarna på Maya och lekte med hennes nya Rapunzel Barbiedocka, som hon fick av mig.

                  

Klockan 17.00 åkte vid till Dylans skola. Där skulle vi fira Diwali, som är en indisk tradition, ungefär som julafton där man firar ljuset. Det var massa dans, god mat, hög musik och glittrande kläder.
Jag har ont i magen efter all mat jag ätit!!

 

När vi kom hem lekte Dylan och jag med legohelikoptern som han fick av mig. Jättemysigt! Nu är det dags att sova, om jag någonsin ska lyckas vända dygnet till Chicago tid!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Tre resväskor? Hur många kommer du ha om ett år?

2010-11-05 @ 16:51:05
Postat av: Ylva

hehe, säkert fem ; )

2010-11-11 @ 03:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0