Chuck e Cheese's - Nothing cheesy about it

7 November 2010

Idag stog två saker på schemat; Target och Chuck e Cheese's. Vi köpte massa nyttosaker till mig och familjen på lågprisvaruhuset Target. Amy och jag hade Dylan och grannpojken Ike med sig. De var väldigt livliga om man säger så. Höjdpunkten var när Ike fick syn på en sjuarmad ljusstake med en davidsstjärna på.
Ike: I don't need this cause I am not jewish
Amy: You're right! You're not jewish. Do you know what you are?
Ike: Yes. I'm irish!
Jag höll på att dö av skratt!!

När vi var klara åkte vi till Chuck e Cheese's. Jag har aldrig varit där och visste inte vad det var men tyckte det var ett litet konstigt ställe att åka till eftersom Dylan är allergisk mot mjölkprotein och inte kan äta ost. Det visade sig att namnet inte hade ngt med stället att göra, utan var en spelhall för barn. Dylan och Ike fick 50 poletter var att spela för så Amy och jag kunde sitta ner och äta, prata och ta det lugnt. Jag berättade för henne hur lycklig jag var, hur bra allt kändes, vilka fina föräldrar det är och hur underbara barnen är tack vare det. Amy började gråta och gav mig en stor kram. Vi fortsatte prata om allt och ingenting tills Dylan och Ike spelat upp alla sina poletter.

       

När vi kom hem lade Dylan och jag klart Sverigepusslet medans Amy fixade lite jobbpapper. Klockan fyra åkte vi allihop till Midway Airport och hämtade Rahul. Kändes konstigt att för mindre än en vecka sen åkte de hit för att hämta upp mig. På kvällen gick Amy och Rahul så Dylan och jag fick lite special time. Allt gick jättebra förutom att jag började gråta när jag läste godnatt sagan för honom för den var så sorglig.

      

8 November 2010

Efter att hela kvarteret fått strömavbrott slutade vårt internet att fungera så satt hela morgonen i telefon med AT&T. En och en halv timme senare när det var klart frågade Rahul om jag ville följa med till Starbucks. Så himla snällt! Vi satt ute och pratade om allt möjligt, och det var bara skönt, avslappnat och trevligt.
När jag kom hem hade jag en underbar förmiddag i telefonen med Lovisa & Elin. Så underbart att höra deras röst igen. Trots att vi befinner oss så långt ifrån varandra kändes det inte som det alls. Allt var precis som vanligt!

På eftermiddagen skulle jag köra och hämta Dylan från skolan alldeles själv. Med två kartor, hjälp från snälla bilister och två felkörningar kom jag fram i tid, felparkerade och sprang in för att hämta Dylan. Han fick sen förklara vägen hem. Det är tur man har en översmart 5-åring i baksätet när man själv inte kan höger och vänster.
När vi kom hem bakade vi bananmuffins som vi ska ha med oss till the Harvest Breakfast på onsdag. Var tvungen att använda google två gånger för att kolla upp vad bakingsoda var och konvertera tablespoons till cups. Klurigt!

På kvällen gick jag på bio med Garrett och såg Due Date. Galet rolig film! Vi drog sen vidare till Paddy Long som är den närmsta puben från vårt hus (ca 20 meter) och även Amy's & Rahuls stammishak. Skönt ställe med bara irländska öl. De har Beer & Bacon Tasting två gånger i veckan och varje fredag grillar de en hel gris på spett. Ngt man borde prova kanske . . . . ?

9 November 2010

Hade räknat med en underbar sovmorgon men väcktes vid halv 10 av Bea, städerskan som inte visste att jag låg och sov. Gaaah!! Übertrött släpade jag mig ur sängen. Har inte gjort ngt av intresse på hela dagen.
Precis kommit hem från middag på DMK med familjen. Åt världen godaste laxburgare! LIVET ÄR UNDERBART!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0