Körkort, plugg och massa onyttigheter

Eftersom jag är Totally Amazingly Awesome, eller De e la Görgött som vi säger på svenska, så klarade jag min uppskrivning i tisdags med bara ett fel. Det var inte riktigt som i Sverige. Här fick man en blyertspenna och en papperslapp med 36 frågor på och sen var det bara att ställa sig mitt i klungan bland folk och kryssa i 1,X eller 2. Så om man kände för att fuska hade det inte vart särskilt svårt. När man är klar får man ställa sig i kön för rättning. Om man inte klarade det på första försöket, fick man bara en ny papperslapp. Klarade man det inte på andra försöket heller fick man ännu en papperslapp. Klarade man det inte på tredje försöket fick man komma tillbaka dagen efter, fast få fick man betala $32 igen för tre nya försök. Har uppkörningen den 2 Mars, men det blir nog inga problem med tanke på att bilen är automatare och jag kör den varje dag. Man måste nämligen ta med sig sin egen bil att köra upp med ; )
Det roliga var att jag fick ett temporärt körkort direkt efter jag klarat uppskrivningen, vilket känns lite skumt!


     Toyota 4runner                  temporärt körkort          provet
 
Jag har även börjat skolan eftersom man måste läsa två kurser på College för visumet. De flesta au pairer läser engelska men jag känner jag kan det tillräckligt bra efter London. Däremot har jag länge velat lära mig att spela piano och det har vart ganska svårt att lära sig själv, så nu tar jag pianolektioner på College of San Mateo. Det är galet kul men lite klurigt. Jag har mitt första prov nästa vecka så jag ska sitta och öva hela veckan nu. Egentligen spelar betyget ingen roll för visumets skull, men man har ju alltid vart en plugghäst ; )

 
Råmeå kollar in min nyinköpte keyboard         College of San Mateo

I onsdags var jag inne i City igen. Det blev först lite shopping sen bak hos Elin igen. Denna gången blev det Chokladbollar ; ) Efter vi ätit oss äckligt mätta på det mötte vi upp Anna & Andrea på Cheese Cake Factory. Vi började med två gigantiska Nacho-tallrikar och avslutade med 900 kcal Cheesecake. Tur att man anammar den nyttiga matkulturen och det hälsosamma livet här i Californien ; )


              Anna galet sur för att Andrea äter all Cheesecake ; )
          

I fredags var jag ute med Robynne från Sydafrika och Anna från Tyskland. De har båda vart au pairer här i två år så de kan stället utan och innan. Vi åkte först till Berkeley, vilket är på andra sidan Oakland Bay Bridge och förbi Treasure Island, till Robynne's pojkväns bar. Det var jättestort och hur coolt som helst med utsikt över Treasure Island & San Francisco. Robynne hade jag träffat innan eftersom hon kände Keri, hon är jättesnäll. Anna var ett riktigt partydjur, till och med jag låg i lä där....nästan ; ) Efter det åkte vi till VinylRoom här i Burligame. Det var ett helt okej ställe men jag skulle nog inte gå dit igen. Folket var lite skumt...Burligame bonnar skulle man kunna säga ; )





På lördag fyller Elin 20, då blir det PARTY!!!! ; )

Kommentarer
Postat av: Johan Wändesjö

Grattis för tusan! Då slipper vi köra runt på dig då ;) du har en del att ta igen här i Sverige vet du va? ;) hoppas allt är bra i staterna. Kram

2010-02-04 @ 07:11:01
Postat av: Jimpa

Det här inlägget va helt i min smak - choklad, onyttigheter och piano :)



Olustigt när man inser vilka potentiellt livsfarliga/okompetenta förare det finns där med tanke på nivån på testerna. och temporärt körkort!!!?? aahh!!! Bra att du kommit dit och visar var skåpet skall stå ;)

2010-02-04 @ 09:59:04
Postat av: Elin

Det låter dom du har det riktigt bra gumman.. Tycker dock att det är lite långt mellan uppdateringarna här på bloggen:D Men du har väl fullt upp med att festa loss:D Synd att jag missar din 25 års dag.. känns ju lite tråkigt. haha körkortsprovet verkade ju lite skumt måste jag säga.



ha d toppen vännen..

puss

2010-02-04 @ 10:34:48
URL: http://zidde.blogg.se/
Postat av: emelie

Fortsätt videoblogga Ylva! Det gillar vi! =D

Saknar dej...

2010-02-04 @ 15:37:27
URL: http://kemil.blogg.se/
Postat av: Emmy

Heej fina du!



Gillar att lasa din blogg o se vad du hittar pa for bus ;) Skype dejt snart va? har hant en del har...good and bad! lol



saknar dej!

2010-02-08 @ 19:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0