Golden Gate Bridge + Cirque du Soleil

12 Jan: Tisdagen är min lediga dag så bestämde mig för att åka in till City för att hälsa på Elin. Vi satte oss och  bruncha på El Rigolo's. Min granola, vilket är havregryn och blandade nötter rostade i honung, var kanongod men var något avis när Elin fick in sina Jordgubbspannkakor. Där fördrev vi ett gäng timmar med massa skvaller och skratt ; )

Vid halv två var det dags att hämta Sam från skolan. Sam är Elins värdbarn som snart ska fylla sex år. Han går i skolan i Mill Valley som ligger på andra sidan Golden Gate bron vilket betyder att jag för första gången skulle åka över Golden Gate bron ; ) 

   

Så här gick det till: http://www.youtube.com/watch?v=jIqG-HqaFjg

Jag är helnöjd med min första nära-Golden-Gate-upplevelse. Sam var helnöjd med sin första Ylva-upplevelse. Det är inte alla som ställer sig upp i bilen och sticker ut huvudet ur takluckan ; )

När vi kom hem lagade vi bananbröd, vilket smakade som sockerkaka med banansmak. Hade aldrig hört talas om det innan men det var UNDERBART GOTT!!! När Sam fick reda på att vi inte hade hört talas om Bananbröd i Familjen Bjerstedt-Blom bestämde han sig för att förklara för oss vad det var för något: http://www.youtube.com/watch?v=iYW1rY6jI50

  

När bananbrödet var slut och magarna fulla var det dags för att möta Kristian utanför tågstation och dra oss vidare mot Cirque du Soleil. Vilket var AMAZING!!! Helt sjukt var människor kan göra med sina kroppar. En tjej böjde sig dubbelvikt, ÅT FEL HÅLL! Hela showen var otroligt genomtänkt och galet roligt. Det var en mix av akrobatik, cirkus och stå-upp komedi. Tyvärr fick man inte ta foto där inne. . . .men vi tog några iallafall ; )


       
   

Efter showen gick vi vidare till The District för ett par drinkar. De kan verkligen inte göra Cocktails i detta landet. Ölen och shoten är det enda man kan lita på. Vid tolv var det dags för tåget hem och denna gången hade jag inte läst fel på tidtabellen iaf ; )


Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Klockrena YouTube-klipp!!!



Man blir ju inte lite avis, "living the dream" :D



//Linus

2010-02-08 @ 16:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0