Elin inofficiellt 20 år + Super Bowl

Torsdagen den 4 February drog Robynne med mig ut på en Irländsk pub. Varje torsdag har de Happy Hour 7-11 då ölen kostar $1 dollar styck. Nej, det är inget skrivfel! 7,5 :- för en 33 cl öl på puben kan man leva med! Visserligen gällde det bara light ölen, men i detta landet betyder light mindre kalorier och inte mindre alkohol. Där träffade vi upp hennes värdbarns två simlärare och deras barndomskompisar med fru. Nu låter det som alla dessa är något äldre men faktikt 22 år allihopa. Det var jättekul att träffa amerikanare i sin egen ålder för första gången. De var kanontrevliga och väldigt öppna och sociala, men kändes som lite low-lifers. Jag tyckte den ene verkade något space-ad i början och blev bara värre och värre. Det visade sig att han inte gick ut för att röka vanliga cigaretter, utan var stenhög. Det gick inte ens att kommunicera med honom till slut, han bara satt i ett hörn och stirrade ut i tomma intet. Härligt kille! ; / Eftersom både Robynne och jag skulle börja jobba sju dagen efter blev det date med kudden ganska tidigt.



Fredagen den 5 February efter ett flertal nej från min sida, lyckades Kristian ändå övertala mig att gå ut. Jag hade ca 15 min på mig att göra mig iordning om jag skulle hinna till tåget. Med vetskapen att jag skulle upp klockan sju morgonen efter och alldeles för få timmars sömn bakom mig kände jag mig på sådär partyhumör. Vi åkte till Palo Alto vilken är en stor student stad ca 20 min härifrån. Där mötte vi upp Kristians systers kompis Will med flera. Vi började kvällen på Pizza in My Heart. De andra köpte varsin flottig pizza slice medans Kristian och jag delade på en kanna öl ; ) Efter det gick vi vidare till NoLa, en bar med ursprung från New Orleans. Detta betyder att Hurricane är deras signatur drink. Det var ett coolt ställe och Will & co var trevliga. Jag skulle inte säga att de var vilda amerikanska studenter - mer alternativa & smånördiga men de spottade ju inte i glaset iallafall.

Den 6 February fyllde Elin 20 år. Eftersom man måste vara 21 för att dricka alkohol i detta landet har hon INTE fixat fejk leg ; ) Vi firade därför utåt sett hennes 22 årsdag så åldern skulle stämma in på hennes icke existerande fejk leg. * Sneaky *

 
        

Vi började kvällen med middag på en mexikansk resturang. Maten var mumma och deras Frozen Margharitas var UNDERBARA! Efter presentutdelning och lagom många drinkar var det dags för kareoke. Vi hade självklart satt oss närmast scenen för easy access. Och snacka om att i rockade! Hela byggnaden gungade när vi öppnade med Gimme Gimme Gimme. Självklart sjöng vi Happy Birthday för Elin och andra gamla godingar som I Will Survive, Man I feel Like a Woman och Walking on Sunshine.

Smakprov kommer här: http://www.youtube.com/watch?v=3bqqxdeKvRU
LYSSNA OCH NJUUUUT ; ) http://www.youtube.com/watch?v=JdX3FLM3ewQ

Vi hade till och med ett par groupies som kom fram och hejade när vi körde ABBA. Jag som aldrig sjungt kareoke innan ha inte haft en aning vad jag gått miste om. Med ett par glas i kroppen är man ju kung på att sjunga och eftersom alla andra har druckit också så tycker de likadant ; )



Vi hade kunnat stanna hela natten men vi hade skrivit upp oss på listan på Cellar Night Club och för att komma in gratis va vi tvugna att vara där vid elva. Av totalt 9 personer var de tre som hade giltigt (äkta) leg. De andra hade laminerade oerhört dåliga kopior, alla i olika format. Jag vet inte om vakten inte bryr sig eller om han verkligen inte fattar att de är fejk men det var nemas problemas att komma in. Vi dansade som galningar hela natten och Elin och jag spenderade halva tiden med att shotta vid baren. Efter detta är det lite sluddrigt och jag kommer inte ihåg att jag gått rakt in i kylen hos Elin och börjat trycka in mat i munnen. *Pinsamt*

                    

Dagen efter var det Super Bowl Sunday och jag var tvungen att ta tåget hem tidigt eftersom jag började jobba vid 11. Abby & Mike skulle på Super Bowl Party på eftermiddagen så Elin kom över för att hjälpa mig med barnen. Eftersom vi är sådär intresserade av att sitta 6 timmar framför tv:n och kolla på Amerikans Fotboll och barnen var ännu mindre intresserade hann vi inte se så mkt. Vi anammade iallafall seden lite med en Extra Large Extra Flåtig Pepperoni Pizza och tv:n igång i bakgrunden. Rhett köpte inte konceptet och totalvägrade pizza medans Roark proppade in den i munnen medans han sa Mmmm, MMmm Mmmm.
Iallafall så vann rätt lag; New Orleans Saints som spelade mot Indianapolis Colts.



Jag är medveten om att det låter som livet här bara är fest och inget jobb. Så är det verkligen inte. Det är tidiga morgnar, och sena kvällar med mkt slit och ibland mkt skrik (oftast inte från mig). Det är bara inte så roligt att skriva om, och troligen inte så roligt att läsa om heller, hur jag släpar mig upp ur sängen på morgonen för att ta av tre pyjamaser, byta tre blöjor, klä på tre tröjor & byxor, mata tre munnar som oftast inte vill ha frukost. Sen samma sak dagen efter. Ska däremot bli lite bättre på det, för ibland är det helt underbart att titta & lyssna på dem ; )

Idag, 11 Februari hade jag mitt första pianoprov. Jag tänkte säga till läraren när jag kom in, att snälla ta inte mig först. Men sen tänkte jag, Ah, jag sitter ju längst ner i hörnan, det är klart att hon inte tar mig. När lektionen börjar kollar hon runt i klassrummet och jag sjunker längre och längre ner bakom keynboarden. Så säger hon:
- Ylva, du kan väl börja. Allihopa, Ylva var den som först skickade in sin rapport om New World Symphony i tisdags. Pang sa det bara ett par få timmar efter lektionen. Jag tänkte du måste ju vara förberedd eftersom du gjorde läxan så fort. Det är tacken man får för att vara duktig. I efterhand var det bara bra för då hann jag inte vara nervös. Det gick jättebra att spela pch hon bad mig till och med spela en gång till tillsammans med henne, vilket åxå gick felfritt. Nästa låt nar jag siste man av allihop. Jag skakade så nervös jag var och spelade två eller tre noter fel, men i helhet gíck det bra. Puuh. Glad att det är över.

I helgen är det äntligen ledighet som gäller, så då står det turistande på schemat.


Kommentarer
Postat av: Jimpa

Underbart :)

2010-02-12 @ 08:10:12
Postat av: Kajsa

Keep on rockin'

2010-02-12 @ 19:11:37
URL: http://jimmykajsa.com
Postat av: Erik

Hejsa Ylva

Din mor har lige sendt brev. Og opgivet din blogg håber du nyder tiden.

Erik Danmark

2010-03-14 @ 19:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0