Alcatraz

10 Jan: Dagen efter San Jose var alla rätt möra. Shoten kvällen innan gjorde sig påminda & stel efter att delat en 90 säng med Elin släpade vi oss upp efter bara ett par timmars sömn. Rylan som sover vägg i vägg tyckte av någon oförklarlig anledning att det var oerhört nödvändigt att börja skrika vid halv sju på morgonen.
I ett tappert försök att gömma bevisen från gårdagen (både Elin & jag såg ut som Monstret från Svarta Lagunen) kladdade vi snabbt på lite smink medans taxin väntade utanför. På tåget mötte vi upp Kristian som såg ungefär lika pigg ut som vi kände oss. Elin provade en mer eller mindre bekväm sovstil på tåget in till San Francisco. Vi traskade först runt i Fishermans Wharf och hade lite guidning för Kristian eftersom han aldrig vart där. Vi gick in på en stor Sports Bar för lite frukost; Vitlökspommes & burgare! Vad annars på bakfyllan? ; )

  Kristian galet stolt över sina nya kepa: I may be left handed but I'm always right

Vid klockan ett var det dags att ta färjan över till Alcatraz. Det var GAALET kallt! Som tur var hade jag investerat i en ny mössa på Crazy Hats i Fishermans Wharf. Att sätta sig på en färja när man är bakis var inte den mest briljanta idén jag haft i mitt liv. Världen gungade redan innan och istället för att ge motlut, gungade allt 10 gånger mer. SOm tur var hade jag fått bästa bakfyllemdecininen på posten samma morgon. Fishermans Friend och Marabou Choklad. MUMMA! Kristian & Elin fick en liten bit var av chokladen sen glufsade jag i mig resten. Mådde MKT bättre efter det!



Färjan över tog knappt 15 minuter och om det var kallt på fastlandet var det ISANDE på Alcatraz. När vi kom fram fick vi först lyssna på en Ranger som berättade om tre olika fångar som suttit på Alcatraz, väldigt underhållande historia! Nyfikna? Då får ni komma hit så kan vi höra den tillsammans! Efter det fick vi komma in i fängelset och alla fick varsitt headset så man själv kunde gå runt och lyssna på historier om fängelset, de som jobbade där och de som suttit där. Det var väldigt roligt ända tills Elin & jag gick fel. Vi tog höger ett snäpp för tidigt och gick upp för en trappa. Efter ett tag insåg vi att berättarrösten inte pratade om det rummet vi var vi. Vi tog av oss headseten och vände oss om för att gå ner igen. Vi står högst upp på trappan och stirrar blint ner när vi ser en äldre dam stänger gallerdörren vid slutet av trappan och låser. Båda står som förstenade ett par sekunder innan hjärnan hinner ifatt att bearbeta vad som hänt. Efter vi frågat varandra typ 10 gånger vad som hänt inser vi att tanten låst gallret inifrån och inte utifrån. Det visar sig att hon var en av fångvaktarnas barn och att hon bott på Alcatraz som liten när hennes pappa jobbade där. Hon hade en privat rundtur som vi av misstag råkat halkat in på. Vilket var otroligt coolt eftersom vi fick se saker som inte alla andra fick se. Vi såg Kristian gå runt där nere bland cellerna och undrade förmodligen vart vi tog vägen.



Vi blev iallafall tillslut utsläppta och vi kom med färjan tillbaka till fastlandet. Bakfyllehungern hade satt igång igen och för att inte svulla allt för mycket bestämde vi oss för Sushi. Eller rättare sagt Elin & jag bestämde att vi skulle äta sushi och att Kristian MÅSTE prova eftersom det är så galet gott! Jag tror hans min talar för sig själv om han tyckte om det eller inte. Jag var iallafall i himmelriket ; )

För att varva ner helgen bestämde vi oss för att gå på bio på Westfield. Det blev Up In the Air med George Clooney, min andra potentiella framtida man. Ingen bio utan popcorn! Killen bakom disken frågade om jag ville ha smör på mina popcorn, och det är klart man vill ha. Vad jag inte förväntat mig var att han tog färdiga smörpopcorn och sprutade med ännu mer smör. UÄCK!! Popcornen var helt flötiga och smakade som gårdagens frityrolja från McDonalds, och tro mig, efter nerkletningen vet jag PRECIS hur det smakar.
Syrran har hela tiden pratat om att jag måste prova Coke Float, vilket är glass blandat med Coca Cola. Det låter väldigt äckligt men jag tänkte att det måste ju finnas en anledning till varför människor dricker det....Det gör det inte! Det var det äckligaste jag någonsin smakat, och det inte direkt inbjudande ut heller. Så med oätliga popcorn i ena handen och med en äckeldrink i andra gick jag med tunga steg in i biosalongen. Som tur var, var filmen hur bra som helst, Future Mr Bloom sviker en aldrig ; )

Mindre roligt var det när Kristian & jag skulle ta tåget hem och vi inser att jag kollat fel på tågtabellen och sista tåget redan gått. Det blev en saftig nota på $75 för att komma hem. . . .


Elin & jag kände óss något svullna efter massa smöriga smörpopcorn...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Roligt att du provade en floatie, det gjorde aldrig jag ;) Såg för läskig ut :)

2010-02-06 @ 15:52:51
URL: http://jimmykajsa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0