Singelmamma för tre

Lördag 11 December 2010

I morse körde jag Amy & Rahul till O'Hare flygplats. De ska på semester till Mexiko, och jag och barnen stannar hemma. . . . detta kommer bli intressant.

När vi kom hem från flygplatsen satte vi igång med pepparkaksbak. Att underhålla tre barn samtidigt som att baka hus och kakor var inte det lättaste. Cameron åt bara deg, Dylan satte ihop legobitar i fel ording och Maya tryckte pepparkaksformen om och om igen så det tillslut bara var smulor kvar. Puuuuh!!!
Efter ett tag insåg jag att detta inte gick så ringde över till grannen för att fråga om Dylan kunde komma över till dem en stund. Dessvärre blev det något fel i översättningen för det slutade med att grannpojken Ike kom över hit. Så istället för att ha tre barn att se efter fick jag plötsligt fyra. Wiehiiieee!




Jag överlevde iaf dagen och Lucy kom på eftermiddagen för att ge mig lite paus. Katy som är den nya au pairen var i Chicago över helgen med hennes pojkvän så jag åkte in till stan för att träffa dem. Det var så underbart att träffa henne igen och trots att jag aldrig träffat Jeff innan, bara ofrivilligt (från hans sida :) skypat med honom kändes det som vi känt varann för evigt. Vi gick till en sportsbar för att kolla på en Ultimate Fighting Match. Som boxning förutom att det var mer blod och mindre regler . . .

   


Söndag 12 December

Tvillingarna väckte mig klockan 5.30. 8.30 började ungarna få myror i brallan så tog dem alla tre plus Ike till Chuck e Cheese's HALV TIO PÅ MORGONEN I SNÖSTORM!!! Jag fortsatte att köpa tokens till dem för att hålla dem sysselsatta. Vi kom hem vid halv ett tiden och slängde dem i säng för en tupplur. LÅÅÅNG dag! Jag är verkligen inte redo att bli singelmamma för tre ungar!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0