Känner mig fortf som 19.

27 Mars

Finns inte så mycket att säga om denna dagen förutom att; DET ÄR DEN 27 MARS OCH JAG LIGGER UTE OCH SOLAR OCH BADAR I POOLEN! Jag klagar inte så mycket just nu känner jag. För att ni ska bli lite extra avundsjuka kommer här lite bilder så ni kan drömma er bort om hur underbart jag har det!

           

28 Mars och det är dags för barndop. Både Roark, Rhett & Rylan skulle döpas. Vet faktist inte varför det inte gjorts innan. Mike's pappa och hans fru var och hälsade på och delade dagen med oss. En alldeles för tidig morgon för en söndag; kvart över åtta började dopet i kyrkan. Barnen var förvånansvärt lugna för att behöva sitta still i en hel timme. Både Rhett & Rylan började storgråta när prästen försökte ta dem i famnen för att hälla dopvattnet över huvudet på dem. ICKE! Roark brydde sig inte så mycket. Efteråt firade vi med brunch nere i Burlingame på en italiensk resturang. Barnen fick pizzadeg att leka med medans vi väntade på maten, men det är klart roligare att leka med servetten istället och äta pizzadegen!? ;)

  

På kvällen skulle vi grilla lite för att fira barndopet. . . . trodde jag! Jag kommer in i köket och där hänger en girlang i lampan där det står Happy Birthday! Jag blev kanonglad och tackade Mike så jättemycket och sa: WOW! Är allt detta till mig! Han ser lite konstig ut och säger: Eeeh . . . Ja. ALLT detta är till dig och kollar på girlangen. Plötsligt öppnas dörren och in kommer Abby med tårta och presenter och efter kommer Anna och Elin inhoppandes med blommor och ännu mer presenter. Efter en lång arbetsdag hänger hjärnan inte riktigt med och jag står och glor och fattar ingenting. Tillslut säger jag på svenska till Elin och Anna: Vad gör ni här? Ni ska inte vara här! Varför är ni här? Var tvungen att sätta mig ner en stund för att smälta chocken. Efter en stor klunk rosévin började hjärnan jobba igen.
Mike hade grillat massa kött och i riktig USA anda blev det bbq med pickles och brödbullar. MUMMA! Jag åt alldeles för mycket och jag visste ju att det nalkades chokladtårta och chokladcupkakes till efterrätt. Det var precis lika gott som det lät! Jag smällde tre cupcakes och två tårtbitar på några minuter och sen var det paketöppning. Jag fick ett helt spa-kit av Abby & Mike plus massage (Swedish massage så klart :), lite till spagrejer av Anna, Elin & Kristian (som övergivit mig på min födelsedag för att hälsa på syster yster i Texas), och av Mikes pappa fick jag knäckebröd och senapssill ; )

THANK YOU ABBY FOR BEEING THE BEST HOSTMUM EVER AND FOR PLANNING ALL OF THIS JUST FOR ME! Especially since I know how busy you are! IT MEANT THE WORLD TO ME!!! Xxx

  

29 Mars: IT'S MY BIRTHDAY!!!!

I riktig Ylvas-födelsedag-anda stod det Chokladfrukost på menyn! Jag skulle kunna skriva vad det innebär, men istället blir det lite video: http://www.youtube.com/watch?v=UvMZJz3sGqQ

Man kan tro att Roark missuppfattade det hela och trodde att det var hans födelsedag, men jag vet att det bara var ett dåligt trick för att få fler cupcakes: http://www.youtube.com/watch?v=5abl4o-Fak4

    
                                                                     Vem ser ut att njuta mest?
 
I födelsedagspresent hade jag bland annat önskat mig Sverige i en liten ask. Jag fick Sverige i många små askar. Syster Yster hade paketerat massa svenskt godis i...wait for it...SEPARATA paket, inslagna i rosa Bratzpåsar. Den bästa tolkningen av min önskar var definitivt Sverigepusslet. Kan man komma närmare än så? Fick även en bok om Småland (saknar hemma ännu mer när jag kollar på bilderna) och av Bell fick jag påskpyssel och...ÄNNU mera godis ; )
Elin kom förbi på eftermiddagen och av henne fick jag PRINSESSTÅRTA!! Mumma! Det finns ett Copenhagen Bakery här i Burlingame som jag har förbjudit mig att gå in i eftersom jag alltid köper minst tio saker varje gång jag är där. Vi avsluta kvällen med att kolla på film och mumsa på allt underbart godis som jag fått.

* Fotnot: Det tog ca 36 timmar sen var allt uppslukat utom bilarna och turkisk peppar. Vågar inte skriva hur mkt jag fick men bilden nedan säger ju lite. . . .

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0