Barnkalas och Giants

24 April

I lördags var det dags för barnkalas hemma hos Kristian. Även om Kristian är bara barnet så var det inte honom vi firade utan hans äldsta värdbarn Ryken som fyllde sex år. Då anordnades det Lego Party!
När jag var liten fanns det bara klossar i olika färger som gick att sätta ihop, idag finns det till och med Indina Jones-filmer i Legoversion (detta fick jag lära mig i helgen). Jag gjorde såklart succé när jag anlände eftersom jag sprang runt och jagade och kittlade (kicklade?) alla barnen. Önskar jag planerat min klädsel lite bättre bara och inte valt en kort, vit klännning utan axelband (Fotnot till nästa barnkalas). Det var jättekul i ungefär 10 minuter tills jag var helt slut, då fick jag ta tårtpaus. Efter 30 sekunder kom alla ungarna och tjatade på mig att jag skulle jaga och kitt(ck)la dem ännu mer. Jag gav upp till slut eftersom jag visste att de inte skulle ge sig, det var bara ut och jaga igen! Då satte de mig i fängelse i flera hundra veckor (shysst efter att jag leker med dem), men jag rymde efter två minuter.
Vid fem var det hemdags för alla barnen och sen var det grillning, tårta och presentöppning. Självklart var tårtan formad som en Legogubbe omgiven av Legoklossar, och i present fick han nästan bara byggbara Legobilar, även av mig.
HAPPY BIRTHDAY RYKEN: http://www.youtube.com/watch?v=wIOdSGjNqfg 

Jag fick även ett handskrivet Tackkort som jag är väldigt stolt över!

  

25 April

Vaknade upp till strålande solksken och säkert 30 grader varmt (lite önsketänkade men varmt var det). Mike får tydligen gratisbiljetter till San Francisco Giants lite då och då, och när inte han kan gå ger han bort dem...och ja, jag kunde inte heller komma på någon bättre att ge dem till än mig ; )
Eftersom min Partner in Sport Kristian aka K-Man skulle plugga så drog jag med Lovisa istället. Det är precis i början av Baseballsäsongen och hockeyn slutar ju snart så då måste man ju ha något nytt att sysselsätta sig med. Mike hade gett mig en snabbversion av hur reglerna fungerade så idag var det min tur att förklara för Lovisa. Tror dock inte min förklaring var lika lättförstådd.
Lämmeltåget av Giantsfan började långt innan Burlingame och alla hade öl, snacks och lagtröjor med sig. Vi gick in på arenan ca en timme innan matchen började och det var redan fullsmockat. Självklart var vi tvugna att prova något av all skräpmat som såldes och för min del blev det en Giants Hot Dog med massa gurka. MUMMA!

  

Jag hade hoppats på att en kändis skulle kasta första bollen och en känd sångare skulle sjunga nationalsången. ICKE! Nationalsången framfördes av en gosskör med medelålder på åtta år och första bollen kastades av en lustig fågelkille med en örn på armen. Min vanliga tur!
Stämningen var total under hela matchen, vädret underbart (så varmt att jag var tvungen att låna ett linne av Lovisa) och vi kände att livet kunde inte direkt bli bättre. Själva spelet var ganska slött och folk engagerade sig inte världsmycket i matchen men bara atmosfären var värd att betala för. Som sagt kan jag inte jättemycket om Baseball men vi träffade bollen oftare under brännbollsmatcherna i trean är vad dessa killar gjorde. Och när de väl träffa blev det Foul Ball. Den snurrades oftast bakåt och åkte ut i publiken...till publikens förtjusning såklart. I tystnad hoppades jag att jag skulle lyckas fånga en så jag kunde göra som Carrie i Sex & the City och gå och få den signerad. Om bollen faktist hade åkt åt mitt håll hade jag säkert skrikit och tvärduckat! Att jag kan alldeles för lite om Baseball kan Lovisa bevittna om, då jag spenderade en kvart att ta massa närbilder på spelarna..... i fel lag! Jaja, då har man gjort research om motståndet iallafall. http://www.youtube.com/watch?v=ebTWONCWbtQ 


                  Ser ni att killen står och blåser bubblor med sitt tuggummi!

Som sagt var matchen ganska slö, och spelarna kändes väldigt otränade för att vara elitidrottare. Okej att det är teknik som gäller för att kunna slå bollen, men man måste ju ta sig runt banan också. Och med tanke på hur många Homeruns Giants gjorde (NOLL) så kan man ju inte tillförlita sig på att man har tid att lunka förbi alla baserna. Men jag måste säga att det är svårt att få respekt när man ser spelarna stå och blåsa bubblor med sitt tuggummi! Under all kritik! OVERALL: Underbar dag!


                                                           AT&T PARK Home of San Francisco Giants

Efteråt blev det häng på Cheesecake Factory. Nya favoriten är Snicker's Cheesecake. Ska aldrig mer äta Nachotallriken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0