New York / New Jersey

 

  

Efter en härlig 12 timmars flygning landade jag på Newark flygplats och blev hämtad med transferbuss till Sheraton Hotel.

Där hade vi först en kort introduktion sen åt jag kvällsmat på hotellets resturang med några svenska tjejer jag träffat på Newark.



Trots att jag sovit nästan hela flygresan var jag dödstrött och somnade som en stock efter en välbehövlig dusch. Vi bodde tre och tre beroende på vart våra värdfamiljer bodde. Jag blev ihop parad med en taiwanes och en turk, båda vänliga men dåliga på engelska.



Tis: Wake Up Call klockan 06.00. Lagom mör. När jag kom ner till frukost var det buffé av muffins, wienerbröd, bullar etc. Jag hittade en halv bagel som inte såg alltför onyttig ut och drack typ 10 koppar te.
Lektionen började klockan åtta och jag fick skäll för att jag var sen eftersom jag kom klockan 08.00 och borde tydligen vart där 07.59 men jag var alldeles för trött och snuvig för att orka reagera.
Vi höll på till klockan fem på eftermiddagen och jag glodde på klockan var femte minut. Vi var 72 Au Pairer från 20 olika länder och av oss var det ca 30 stycken som kunde engelska flytande, ca 20 som kunde hyffsad engelska och resten kunde några ord. Så varje mening var tvungen att förklaras 15 ggr på olika sätt för att få brazilianarna, turkarna och asiaterna att förstå.



17.30 avgick bussen in till New York City. Jag träffade Keri från Sydafrika och Ella från Tyskland tidigare under dagen och eftersom det var trafikstockning gjorde vi det bästa av situationen och flamsade längst bak i bussen hela vägen in till stan.
Vi stannande vid Rockefeller Center (tyvärr var inte julgranen klädd), Time Square, Ground Zero och utsiktsplatsen till Frihetsgudinnan. Vi åt American Hot Dog och New York Pizza som DRÖÖÖP av fett ; ) Inte konstigt amerikanarna är så tjocka. Hot dogen var jättegod! Liknande svensk grillkorv fast kryddig. Time Square var mest neonlysen och Ground Zero en byggarbetsplats. Var överhuvudtaget inte direkt jätteimpad av NYC men det kan bero på att jag var dunderförkyld, jättetrött och hade feber. Somnade som en stock på vägen hem.


Ons: Hotellet glömde vårt Wake Up Call så vaknade med ett ryck vid halvåtta. Sprang upp, slängde på mig kläder och ner mot frukosten. Blev lite sen till lektionen idag igen men fick ingen skäll...börjar bra.
Lektionen idag var lite roligare eftersom vi hade mer fritt arbete och inte bara sitta och lyssna på repetitioner hela tiden. Vi gick igenom Första Hjälpen, Köra i USA, Temper Tantrum etc.
på kvällen försökte Keri och jag ringa Ella:
Keri: Hello, is Ella there?
Asiat: It's me
Keri: No, is ELLA there?
Asiat: Tystnad
Keri: Is there anyone else in the room with you?
Asiat: Yes
Keri: Can I please speak to them
Asiat: How?
Keri: Can I PLEASE speak to the other person in the room?
Asiat: Ok
1 minuts tystnad
Keri: Hello?
SAMMA Asiat: Hello
Då gav vi upp och la på! Keri och jag åkte in till Secacous och åt varsin Jersey Burger. Sen gick vi runt lite och letade efter Italienska maffian. Vi hittade ingen och åkte hem och badade lite i jacuzzin och poolen.



Tors: Förkylningen lite bättre. Efter en miljard flutabletter har febern släppt och börjar komma över jetlaggen. Lektionen slutade redan vid elva idag vilket var skönt. Mitt Pre Departure Orientation Project blev godkänt vilket var skönt efter all tid jag lagt på det. Klocka ett var det dags att säga Adjö till AuPair kompisarna och åka till flygplatsen. Ytterligare 6,5 timmars flygresa att se fram emot.....

                                 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Kul kul kul, att du fixat en blogg så vi kan följa dig. Här hemma är det sol idag. Ska på kalas ikväll med schlagertema, men Jimmy blir nog hemma för han e krasslig :(



Nu blir det inventering i garderoben och sen en promenad i solskenet :)



Kram kram, Sis

2009-11-21 @ 10:25:38
URL: http://jimmykajsa.com
Postat av: Emelie

Vad kul att du skaffat blogg vännen så man kan följa dej!

Håller alla (två) tummarna att du kommer till en bra familj.

Lycka till och ta hand om dej nu!

puss

2009-11-21 @ 11:10:13
URL: http://kemil.blogg.se/
Postat av: Emmy

Aww hunnybunny! you gonna have so much fun!!!! :) kul att du bloggar...jag sitter hemma med ett glas vin och vantar pa att jag ska over till Peter i Camden pa X factor kvall...such a dork! haha



Saknar! xxx

2009-11-21 @ 17:22:55
Postat av: Åsa Boström

Hej Ylvis!

Vad kul att du skaffat blogg..

spännande att få följa dig over there..;-)



kramkram från Åsa i Tosteberga

2009-11-21 @ 18:13:31
URL: http://shettismamman.blogspot.com
Postat av: Anonym

Strålande!



Nu kan jag följa alla dina steg i stora landet i väst :)



Hoppas allt är bra!



Kramar

Little Big Bro

2009-11-22 @ 22:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0