Hillsborough

Nu har jag äntligen börjat repa mig efter förkylning och jetlag...

Abby (mamma) kom och hämtade mig från flygplatsen och när jag kom hem hit möttes jag av Mike (pappa) och hunden Miracle. Efter det var det bums i säng!

Efter ca 13 timmars sömn var det dags att möta barnen. Förmodligen är de rätt vana vid mycket folk för de lekte på som om jag alltid funnits där. Jag har inte officiellt börjat jobba förrän idag men har ändå hjälpt till en del för att komma in i det hela. I helgen har vi vart rätt mycket i parken och lekt och även stimmat och stojat en hel del inomhus. De är väldigt livliga barn och är inte så värst mycket för att sitta still eller läsa böcker.




Igår var jag ute och gick i området. Först gick jag uppåt för backen...jag kom typ halvvägs upp och det är såna sjuka hus och ju längre upp man kom desto större och mer extravaganta blev de. Egen tennisbana, pool och gudinnestatyer var standard. För det mesta är det bara en stor järngrind och en postlåda, sen ser man uppfarten ringla sig bakom vegetationen och om man koncentrerar sig riktigt hårt kan man ana ett hus där bakom.


Grannhuset är till salu om ngn är intresserad


Jag har inte provat att köra än. Alla bilar är stora svarta hummers eller SUV:s med automatväxel. Trafikregelerna är lite annorlunda. Det är stopplikt vid varje korsning men om du har fått rött ljuse får du ändå svänga höger om det inte kommer bilar från vänster. Tyvärr fungerar det inte med mitt internationella körkort här utan måste ta ett Californiskt, vilket jag har tre månader på mig att ta innan jag får körförbud.

Vårt hus är helt okej det också. Alla sovrum har separat marmorbadrum med badkar...till och med ettåringarnas ; ) På baksidan finns såklart pool fast den är stängd nu under vinterhalvåret. Vädret är soligt med klarblå himmel och vindstilla. I solen är det säkert minst 20 grader varmt fanns ganska kyligt i skuggan. Det blir mörkt redan vid sextiden och här finns inga gatlysen eller trottoarer.






Miracle och jag har blivit kära i varann och han sov i min säng i natt. Han är rätt stor och han är som jag att han vill ligga precis i mitten. För en gång skull var jag tvungen att ge mig...MED RÅGE. Jag har legat intryckt mot väggen hela natten medan hans med godan ro snarkat och gläfsat.




Idag har jag ätit Mac & Cheese. Inte äckligt men ingen höjdare direkt. jag hittade Wasa Sport knäcke i den lokala affären så äter det till frukost varje morgon med leverpastej och inlagd gurka, precis som hemma ; )

På onsdag ska jag in till San Francisco med Keri, den gamla au pairen här, och på torsdag är det Thanksgiving ; )


Ps, TACK för alla kommentarer och mail. Blev jätteglad för all feedback!! Fortsätt gärna med det så får jag lite push att fortsätta skriva. Roligare om man vet att ngn läser. STOOOORA kramar


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ser mysigt ut. Å vilket fint örngott du har ;)

2009-11-24 @ 10:16:34
URL: http://jimmykajsa.com
Postat av: Elin

Hej vännen! Det ser jätte fint ut. Härligt med 20 grader nu. :) Det ska bli kul att följa dig här. Just nu sitter jag och Lowa här i soffan. jag försöker kolla på tv. men inte så lätt när Lowa spelar (försöker)på sitt piano hon fått av sin mormor.

Ha det toppen.

kramar från Lowa och mig.

2009-11-24 @ 11:02:24
URL: http://zidde.blogg.se/
Postat av: emelie

Knäckebröd är bästa packningen ;op

2009-11-24 @ 20:50:06
URL: http://kemil.blogg.se/
Postat av: Yvette

Verkar som om du kommit till en bra familj. Är det tvillingar på ett år du passar?

2009-11-24 @ 23:47:59
Postat av: Jimmy

Snällt av Miracle att låta dig få sova i hans säng :)

2009-11-25 @ 10:14:24
URL: http://jimmykajsa.com
Postat av: Ava Bloom

Älskar mitt nya örngott! Visade fotoalbumet för Abby igår. Hon blev kär i Echo & Gustav.



Ge en stor puss till Lowa från mig Elin...och här kommer en till dig med Mwoah



Knäcke is the shit! ; )



Det är tvillingar på ett år och deras storebror som är två år som jag passar.



Hehe, ja visst är det! Hela sängen är full med bruna hår. Tur att Råmeå och jag inte är så svåra av oss ; )

2009-11-25 @ 16:35:49
Postat av: Linus

Frän hund, han lär du inte bli av med i första taget ;)

2009-11-25 @ 18:03:36
Postat av: Linus

Frän hund, han lär du inte bli av med i första taget ;)

2009-11-25 @ 18:04:06
Postat av: Linus

Frän hund, han lär du inte bli av med i första taget ;)

2009-11-25 @ 18:04:55
Postat av: Linus

Frän hund, han lär du inte bli av med i första taget ;)

2009-11-25 @ 18:27:56
Postat av: Åsa Boström

vilka söta ungar o 1 tvillingpar på 1 år o 1 st på2år..låter häftigt;-)då kommer du att ha fullt upp o jaga dem nu..OCH säkert sova gott om nätterna trots den äckligt stora doggen;-)

Jobbar ju också med den åldern men där har vi 16st men då är vi dock 3 personer också som hjälps åt:-D



Wao vilket flådigt hus "din" familj bor i!!!

Låter som du har det kanon! Idag har det varit lucia i IOGT-salen och barnen var superduktiga o det var tjocksmockat m folk där! Kul!



Ha det gott!

Kram från Tbg.

2009-11-29 @ 17:55:06
URL: http://www.shettismamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0