Men San Fran har blivit kaaaaallt....

Äntligen har jag tid att sitta ner pch uppdatera lite. Så fort det slog om till december har julbestyren dominerat min vardag plus tre födelsedagsbarn varav två fyller jämnt (Stig, mamma & Olof kan känna sig träffade)

Jag ska försöka komma ihåg vad jag har haft för mig de senaste två veckorna men eftersom jag jobbar både veckodagar och helger så tappar jag lätt tidsuppfattningen.

Efter att jag övningskört en gång med Abby har kört själv sen dess. Mest bara ner till Burlingame och en gång till San Mateo. Har hållt mig borta från motorvägarna än så länge. För att förklara så är Hillsborough, där jag bor, Rismåla med bostäder och en skola, och Burlingame är Downtown, som Nybro. Jag ska ta mitt Californian Driving Licence efter nyår, vilket inte kommer vara så svårt eftersom man bara kör en runda på parkeringen ; )

Fredagen efter Thanksgiving var Abby, jag & Evelyne (nannyn) med pojkarna på en tågutställning i Golden Gate Park. Alla tre är galet förtjusta i tåg så de första 10 minuterna stod de som fixerade och bara tittade på tågen som gick förbi. De hade byggt upp San Francisco av endast återvinningsmaterial. Det var riktigt coolt och man såg bara helheten, inte att det var gjort av gamla flingpaket, kretskort & kapsyler

Det är såhär man ska använda kretskort - Tak i modellbygge (Eller hur Jimmy & Linus ;)



Eftersom jag skulle vara ledig hela helgen var Elin, Kristian & jag ute här i Burlingame på kvällen. Vi gick till en resturang / bar som hette Straits. Eftersom Elin bara är 19 och åldersgränsen på att dricka alkohol i USA är 21 så skickade vi in henne på toaletten så fort vi kom innanför dörren. Kristian och jag gick fram till baren och beställde, fick visa fram leg, och när vi satt oss ner smög Elin fram sen var det full fart in i dimman ; ) Bättre blev det när vi hittade Absolut Vodka Kurant bakom baren och jag fick den briljanta idéen att shotta....som vanligt. Det sved både i plånboken och i huvudet dagen efter.



De tre musketörena 
som Elin sa;

Dagen efter så var vi inne i City och shoppade på Westfield som är ett ENORMT shoppingcenter, med mer än 180 butiker under samma tak. Vi var där en halv dag och lyckades inte ens ta oss upp på andra våningen...av nio totalt. Inte så konstigt när man tänker på att deras area är 1,5 miljoner sq feet, vilket är ca 140 000 kvadrat meter....ngt större än kvasten med andra ord.
Jag var däremot alldeles för trött och bakis för att inse jag var i himmelriket och fokuserade mest på min varma choklad. När hungern tog över gick vi till Chinatown. Elin & jag valde Dim Sum-tallrik vilket resulterade i att vi stoppade i oss en del mer eller mindre goda och oidentifierbara saker. Till efterrätt fick vi varsin lyckokaka och mitt meddelande var "Yor financial life will be secure and beneficial". Detta visste jag sedan länge att det var ren lögn eftersom jag tycker om shopping alldeles för mycket.

Inte överdrivet 
pigga själar i Chinatown

På söndagen dödade jag några timmar i San Carlos med Kristian på Starbucks. Drack varm choklad och åt choklad som vi köpt av några skolbarn...visst är man snäll! På eftermiddagen tog vi tåget till Palo Alto, kan jämföras med Kalmar fast större. Gick runt och kikade lite, åt medelhavsmat, sen vid halv sju var det dags för Luciaövning med The Young Scandinavian Club. Det gick bra, man har ju vart med på ett gäng Luciatåg vid det här laget. Vi skulle uppträda på ett julbord den 11:e December. Elin skulle åxå vara med fast hon kunde inte komma till övningen. Kristian skulle bara vara med på julbordet och inte i lussetåget...mer om det i nästa inlägg.

Jag hade inte förväntat mig att Californien skulle ha en vinter men det har blivit riktigt kallt!! Jag var inne i Fishermans Wharf igen förra tisdagen och hade förväntat mig liknande väder som sist. Kunde inte haft mer fel!!! Jag var tvungen att köpa en långärmad endast för att inte frysa ihjäl. Det var inte alls lika mysigt som sist. Och där finns inga affärer som man kan gå in och värma sig på heller utan alla har öppna väggar. Brrr....
Fick värma mig med lite Clam Chowder (musselsoppa) och färsk krabba. Mumsfillibabba!!!
Provade även på att åka gammeldags Cable Car (Spårvagn). Det var roligt att ga gjort det men gick ganska segt och man fick hålla i sig i de branta backarna annars gled man iväg på de hala sätena.



Äkta sportsfan som jag har bestämt mig för att bli så var jag ju tvungen att kolla in San Francisco Giants hemmaarena. Det vill säga Baseball för er som inte vet. Tyvärr var den stängd, säsongen börjar ju inte förrän i April, men den var snajsig utifrån iallafall. Arenan ligger precis vid Mike's jobb och de brukar få gratisbiljetter ibland så jag hoppas på att kunna snuva till mig en. Jag är lite i valet och kvalet eftersom jag alltid vart ett Yankees fan...även om jag fortf inte vet hur baseball funkar eller någonsin sett ngn match...men de har fina tröjor och kepsar (man måste ju se det relevanta), men jag känner ett visst ansvar att heja på mitt hemmalag. Yankees vann ju The World Series 2009 medan Giants inte ens kvalificerade till Play Offs. Det är ju inte så roligt att heja om laget inte ens får spela. Jag har ju ett par månader till på mig att bestämma mig.

AT&T Park - 
Home of the San Francisco Giants

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan svejsan! Jättekul att få en ny rapport på vad som hänt på senaste. Låter som du haft kul i alla fall.



Här hemma är det vintervitt. Hoppas hopppas hoppas att det håller i sej!

2009-12-17 @ 13:43:47
URL: http://jimmykajsa.com
Postat av: Emmy

Finally an update! :) jag har fortfarande inte fatt mitt skype at fungera...men jobbar pa det som fasen!



mucho love and Xmas hugs and kisses! xxxx

2009-12-17 @ 14:55:09
URL: http://emmygotesson.blogspot.com/
Postat av: Jimpa

Hmm, får tänka om lite. Kanske ska satsa på en koja till Kaluha av datorer jag pensionerar...

2009-12-17 @ 16:36:18
URL: http://jimmykajsa.com
Postat av: Limpan

Kretskort, modelltåg och miljötänk: my cup of tea!



Skoj att du hinner med lite party party också emellanåt! Lura nu inte i din minderåriga kompis en massa alkohol, har för mig att de tar ganska hårt på det där :)

2009-12-17 @ 20:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0